ANNONCE FOR SUZUKI
Den nye Suzuki S-Cross er en stor og rummelig familie-SUV, der i nyeste aftapning byder på et mere stil- og karakterfuldt design, mere sikkerhedsudstyr og nyt komfortudstyr som fx et nyudviklet multimediesystem.

Og Suzukis effektive 48V mild-hybridteknik er standard i alle versioner med manuelt gear. Er man til automatisk gearskift fås S-Cross også som S-Hybrid, hvor bilen kan køre afsted på elektricitet.

Skarp SUV med plads til driver, fairway og hybrider

Med en længde på 4,3 meter og et bagagerum, der rummer 430 liter, er S-Cross en oplagt bil til den pladskrævende, hvor SUV-opbygningen giver gode ind- og udstigningsforhold og et rigtigt godt overblik over trafikken. Da bilen må trække en anhænger på op til 1.500 kg, er der også god mulighed for at spænde campingvognen eller en mindre hestetrailer efter bilen.
Det nye og mere udtryksfulde design med den stilsikre og markante front og bagende udstråler selvtillid – og de skarptskårne LED-lygter for og bag er med til at give S-Cross sit helt eget udtryk. Og inden døre mødes man af et opgraderet interiør med nyt design og mere udstyr. Fx er alle modelversioner nu udstyret med et nyt multimediesystem, der både omfatter DAB+ radio, Bluetooth opkobling, bakkamera og mulighed for spejling af mobiltelefonen via Apple CarPlay eller Android Auto.

Mere sikkerhed

Også på sikkerhedssiden er S-Cross opgraderet med mere udstyr. Den nye model har fx automatisk nødbremse inkl. fodgængergenkendelse, aktiv fartpilot, vognbaneassistent med force-back, slingreadvarsel og skiltegenkendelse som standard. Og fra Active udstyrsniveauet også blind-vinkel advarsel samt advarsel ved krydsende trafik bag bilen. Alt sammen udstyr, der kan hjælpe med til at minimere risikoen for et uheld ude i trafikken.

48V mild-hybrid og 129 hk

Suzuki S-Cross med manuelt gear er forsynet med en kraftfuld 1,4 turbomotor, der yder 129 hk og har et moment på hele 235 Nm. Og da bilen som standard er udstyret med Suzukis 48V mild-hybridteknik, hvor en kompakt elmotor assisterer benzinmotoren under kørslen, er forbruget optimeret til flotte 18,9 km/l ved blandet kørsel og CO2-udledningen begrænset til 120 gram/km. Det betyder også, at selvom den kan trække 1.500 kg, så er alle modeller i energiklasse A+ med en halvårlig ejerafgift på kun 600 kr.

Fås også som S-Hybrid med automatisk gearskifte
I motorrummet på Vitara S-Hybrid med automatisk gearskifte ligger en 1,5 Dualjet benzinmotor med 102 hk, der arbejder sammen med en kraftig elmotor, som yder 33 hk.
Suzuki S-Cross med S-hybrid drives frem af benzinmotoren, af elmotoren eller af begge motorer på samme tid. Det sker helt automatisk og afgøres fx på baggrund af bilens hastighed, speeder-påvirkningen og hybrid-batteriets opladningsstatus. Ved acceleration leverer elmotoren ekstra kræfter til drivlinjen, og ved kørsel med konstant hastighed og lav belastning, vil benzinmotoren slukke, og bilen køre på strøm. Det betyder, at man især får glæde af at køre på strøm over korte distancer i byen og ved kørsel med op til 80 km/t på landevej.

Bilens hybrid-batteri oplades under kørslen, fx når der motorbremses eller bremsepedalen påvirkes. Og når bilen køres med en konstant hastighed og lav belastning, udnytter elmotoren også benzinmotorens omdrejninger til at lade batteriet op. S-Hybriden kører flotte 19,2 km/l ved blandet kørsel og hele 21,3 km/l ved lav hastighed, hvor systemet også viser sine største fordele.

Suzuki Connect

Det har aldrig været mere bekvemt at være Suzuki S-Cross ejer. Med Suzuki Connect har du altid en direkte forbindelse til din bil, så du kan se bilens placering, kørselshistorik og sikkerhedsmeddelelser, ligesom du har fjernadgang til forskellige funktioner via appen fra din smartphone. Suzuki Connect er gratis at benytte de første 36 måneder efter 1. registreringsdato, og efterfølgende vælger du selv hvor længe du vil fortsætte via en månedlig eller årlig betaling.

Appen kan fx give sikkerhedsmeddelelser, som fortæller dig, om der er blevet brudt ind i din bil og alarmen er blevet udløst eller hvis motoren er startet i et tidsinterval, hvor du normalt ikke benytter bilen. Du vil kunne kontakte din lokale forhandler, hvis der er et problem med din bil. Der bliver automatisk sendt en meddelelse til din smartphone, hvis der skulle blive registreret funktionsnedsættende fejl. Appen angiver årsagen og anbefalede handlinger. Du kan derfor køre S-Cross med ro i sindet.

Garanti der giver tryghed i økonomien

S-Cross kommer som standard med Suzukis udvidede hybridgaranti på en række komponenter, der dækker i 5 år eller 100.000 kilometer alt efter, hvad der kommer først. Dertil en mekanisk garanti, der afhjælper fejl på bilen inden for de første 3 år eller 100.000 kilometer, alt efter hvad der kommer først. Mekanisk sikkerhed giver også sikkerhed i sindet. Derfor kan du altid stole på Suzukis mild- og hybridmodeller.

Priser fra 255.000 kr.

Det nye S-Cross modelprogram består af 3 udstyrsvarianter: Comfort, Active og Adventure. Og allerede i Comfort-modellen, får man en ret så veludstyret bil med fx aircondition, 17” alu-fælge, LED for- og baglygter, multimediesystem med 7” farveskærm og bakkamera, el-ruder for og bag samt opvarmede sidespejle. Og naturligvis sikkerhedsudstyr som automatisk nødbremse, aktiv fartpilot, skiltegenkendelse, vognbaneassistent og slingreadvarsel. Udstyr der vil sørge for en sikker færdsel for dig og dine medtrafikanter.

I Active modellen toppes der fx op med nøglefri betjening, automatisk klimaanlæg, parkeringssensor for og bag samt blind-vinkel advarsel og advarsel mod krydsende trafik bag bilen. Og i topmodellen Adventure finder man endvidere el-betjent panoramasoltag, læderinteriør og multimediesystem med 9” skærm, indbygget navigation og 360 graders kamera. Varianterne Active og Adventure fås – udover udgaverne med Mild Hybrid og manuelt gear – også med det nyudviklede S-Hybridsystem, der giver automatisk gearskift og elektrisk kørsel under visse forhold.

ANNONCE FOR SUZUKI
Forrige artikelDanskerne er færdige i single
Næste artikelDH: Kan Fruens Bøge udfordre KB?
Tennisavisen.dk
Tennisavisen.dk er Danmarks største digitale tennisunivers. Vi bringer nyheder, billeder, analyser, debat og aktuelle opdateringer fra tennisverdenen – både fra Danmark og internationalt.